Thursday, April 29, 2010

atiqah : bila mata tidak mampu merefleksi diri

kata orang, "tak kenal maka tak cinta...."
kata aku,"makin kenal makin menyampah dibuatnya!"

dah lama dah sikap dia aku perhatikan.yelah,sejak hari pertama aku kenal dia.
ingat lagi saat-saat awal perkenalan aku dan dia.memang tak serasi pon......mgkn sikap dia yang kasar dan jarang aku jumpa tu yang buat kami tak rapat.tapi,aku sabar je.yelah,baru kenal lah katakan.masing-masing tak jumpa lagi keserasian tuh.dan sebab sikap dia tulah yang buat aku selalu rindu dgn korang (bam2).rindu kawan2 yg boleh aku fahami dan memahami aku....

kami cuba untuk berbaik-baik dan dlm masa yang sama, aku cuba kenal sikap sebenar dia.biasalah manusia,ada lebih dan kurangnya,tp aku masih boleh menerima.mgkn jarang luang masa bersama sbb masa ni aku yang sibuk,jd tak perlu untuk melayan kerenah dia lama-lama.

situasi ni berlanjutan agak lama,cumanya kami lebih rapat.tp,kadang2 aku rasa tak selesa dgn perangai dia.dan adakalanya,berkecil hati dengan perangai dia tu jugak.aku biarkan aje perasaan tuh..biasalah,selisih faham dengan kawan2....atau mungkin aku yang mudah terasa.kalau aku bising karang,gaduh.
hari ke hari,aku makin akan rasa terganggu dgn sikap dia - ckp dgn suara yang kuat (da la suara mmg nyaring) a.k.a bising,emo tak tentu pasal,komen,marah, dan cerita pasal kelemahan org lain,pangkah2 aku tanpa sedar yg dia pon sebenarnya sama je.setelah dibuat analisa dan dirangkumkan semua sikap dia tu,aku dapat simpulkan bahawa dia seorang yang tak sedar diri n pentingkan diri sendiri.tulah yg jadi bila mata tidak mampu merefleksi diri dan tuan punya mata tak pernah cuba utk cermin diri sendiri.atau mungkin kami mmg takde chemistry.

Well,main point is,aku da lama sgt tahan perangai dia.and hari ni,aku dh TAK TAHAN....nk pandang muka dia pun rasa tak selera.

AKU RINDU UNTUK PUNYA KAWAN MACAM KORANG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3 comments:

tem said...

adoii.kesian..
jauhi die time nak exam2 ni..nnt emosi terganggu
jauhi je..jgn xkwn tros lak..xbaek >.<

ezah said...

ye2...btol 2....
ak pon ade mslh mbe2 gk kt cni...mmg ak elak2 ckt ah wat mse exm nih...mggu emosi xpat blaja lak nt...
go go teqah!!

sap said...
This comment has been removed by a blog administrator.