Saturday, May 8, 2010

Warna-warni

Sore itu,
Matahari mencarak membakar ubun-ubun kepala yang terdedah dimamah kepanasan.


Tatkala sedang aku berdiri di situ,



Gerimis muncul membasahi bumi. Kebenciaan mula timbul. Mengapa harus engkau hadir gerimis? Aku ingin matahari. Cahaya itu aku ingin. Tapi kau?? sekadar bencana aku anggap. Aku memaki sendirian....





Lama aku berdiri di situ.











Lama...


















Sangat lama...























Gerimis merajuk hati dengan aku. Gerimis berlari berhenti menyimbah bumi. Tapi aku mula tersenyum. Senyuman itu manis. Lebih dari madu, tidak kurang dari tebu. Aku tersenyum.






Kerna, gerimis hadir semata ingin menghadiahkan pelangi kepadaku.






Cantik.
Indah.




Aku kagum, ciptaan Illahi itu sungguh teliti. Dari pangkal ini, ke hujung itu. Pelangi mengingatkan aku kepada sesuatu.






Kepada ini....








Warnanya bagai pelangi.
Manisnya tidak terperi.


Aku ingin ini.
Bukan esok,
Bukan lusa,
Bukan juga tulat....





Sekarang juga bukan.






Mungkin suatu hari nanti. Bersama dia....
Insan bernama sahabat. Sebelum dia pergi, jauh beribu batu. Tinggal aku sendiri di pisah lautan dan benua.



Tapi aku akan sentiasa tetap tersenyum.
Aku suka...

Aku ingin pelangi itu!!



Ingin aku capai pelangi itu...!


Mari kita melompat dan terbang!!!




Aku janji...

Aku, dia, kau, kamu, mereka, kita semua akan cuba mencapai pelangi itu.




Kerna ia cantik seindah persahabatan ini....





Muhamad Safwan Pevensie

8 comments:

atiqah said...

sap,
tgk entry ko nih dah macam citer lasykar pelangi...penah tengok?klu blom,crlah...best...citer pasal friendship n determination.

haaaa....ni baru sap....ni asyik emo2 je ape kes?
takyah pk2 nk pisah2....skrg ni just treasure the moment.klu ko sedey2 pn nt ibal mesti rse tak best nk pg.

by the way,
belanja aku baskin n robbin *wink* :D

diyana said...

aku nak br gak!
hahha :)

sap said...

ateq: hahahaha aq bru g br ngan ibal. !! wink* makan ice cream fondue!! n nandos today...lalalala yeah, aq cool aja skung..

dekna: hahaha sorry lmbt reply msg ko

atiqah said...

tuh dgn ibal.....dgn aku bile???klu jadi nt pn aku fly gakz!xpelah...mentang2 aku bkn kat notts,ko tolak aku ke tepi kan?
biarlah aku pg bw diri.....jgn dicari aku lagi.....

sap said...

ateq: hahaha jgn risau dowh. ko fly lambt lagi. xper, nanti kiter wat rombongan makn fondue..

ateq said...

sper ckp lbt?september dowh...
aku start cti dah tgh bln 6....uruskan itu ini,pose lagik,dh tak sempat....ckp jerlah ko tanak blnje aku...dh tak sudi nak kwn ngan aku.... sob2

sap said...

ateq: sengal. xper aq dah nak exam n summer dah nak start. june dah cuti. boleh jerk kiter ngan bam2 lepak2 sumer. LOL. apadaaah ko.

p/s: ateq kini semakin sensitif. jagalah hatinya kawan2..tidak lagi aku lihat keganasannya. LOL

ateq GANAZZSSSS! said...

sap : sudahlah ko!ak plak yg sensitip.LOL!